У вівторок 4 листопада о 18:30 кав'ярня "Штука" та Кіноклуб Олега
Яськіва запрошують на перегляд та обговорення фільму Саші Джервасі «Гічкок» (США-Великобританія,
2012).
Біографічний жанр –
один з найскладніших у кінематографі. Незважаючи на велике різноманіття
фільмів, хороших серед них – таких, що виходять за межі жарну розповіді і
виростають у репліку часу чи навіть епохи – мало. А добрих фільмів про
кінорежисерів практично немає. Адже розкодувати формулу кіногеніїв їхньою ж
мовою виявляється складніше, ніж це здається на перший погляд. Біографія – це
завжди герць двох особистостей по обидва боки камери, у якому автору, щоб
досягнути успіху і уникнути банального клішування, потрібно представити нові
грані таланту свого візаві, які оживлять його перед глядачем та знову
перетворять з ікони на людину.
Альфред Гічкок не
потребує особливого представлення. Проте не полишає відчуття, що сприймається
він більшістю дещо тенденційно – як автор еталонних фільмів жахів.
Насправді це не зовсім так. Вплив цього режисера на увесь кінематограф, а не
лише жанр трилеру, неможливо переоцінити. Без його багаторічної творчості, яка
почалася ще у період великого німого і продовжилася до шестидесятих,
кінематограф був би іншим.
Розгорнутий епізод
з життя геніального кінорежисера, коли він працює над створенням одного з
найвідоміших своїх фільмів “Психо”, стає декорацією для екзистенційного занурення у
характер людини, яка багато в чому визначила хід кінематографу та стала
символом цілої епохи чорно-білого кіно.
Відсутність
серйозного досвіду у Саші Джервані лише допомогла цьому режисеру зняти
по-справжньому добрий фільм, який став однією з найсерйозніших кіноподій
останніх років. Блискучий акторський ансамбль та гра Ентоні Гопкінса, Гелен
Міррен, Скарлетт Йогансон, стильні та глибокі діалоги, стриманий британський
гумор, шанобливе відтворення деталей, звичок, кольорів і навіть дрібничок
створило цілком автентичну атмосферу часу та людини у своєму часі. Ані граму
фальші та перебільшення. Нічого зайвого та кон’юнктурного. Ретельне повернення
людської природи до іконописного, і від того дещо схематичного, образу класика.
За такими фільмами
хочеться спостерігати з насолодою освідченої людини, з якою говорять однією
мовою. У такому часі хочеться жити, якщо, звісно, цінності сім’ї, підтримки та
шлюбу не перестали бути штучними.
Мені часто
доводиться повторювати, а вам переконуватися, що доброго кіно – такого, щоб було вільним
від комерційних банальностей та артхаузних маскувань бездарності – мало.
Чимдалі, то складніше стає його знаходити. І тому кожного разу
радієш, що вчергове віднайшовся талановитий фільм, яким просто необхідно
ділитися з людьми, що люблять мистетцво.
Ви ж додаєте мені
сили для щораз нових пошуків. Ви повертаєте мені радість від завершення кожного
з мікропроектів, якими є наші зустрічі для переглядів та розмови після
переглядів. Сподіваюсь, що і ви з того щось здобуваєте. Таке, що згодом
допомагає вам залишатись справжніми людьми… Для мене це найголовніше!
Приходьте на добре
кіно. Буде тепло і затишно.
Олег Яськів
Hitchcock, Sacha Gervasi, 2012
Читайте
про хороше кіно - http://prostir-kino.com.ua/